 |
Co można znaleźć w hamburgerach
Niebezpieczny Big Mac?
Słyszałem kiedyś, że w hamburgerach serwowanych w fast foodach należących do wielkich sieci pojawiają się szczurze pazury. Albo że każdy hamburger może zawierać mięso z tysiąca zwierząt. Albo że cielęta hodowane na hamburgery przypominają wielk... »
Źródło: http://wiadomosci.onet.pl/1575207,2679,1,kioskart.html
|
 |
Dobre informacje dla wielbicieli smaku piwa
Filtrując piwo przez polimerowy filtr można usunąć z niego substancje odpowiedzialne za niekorzystną zmianę smaku - informuje serwis "BBC News/Technology".
Zawarta w piwie ryboflawina (witamina B2) to substancja korzystna dla zdrowia, ale pod wpływem światła rozpada się na się na z... »
Źródło: http://wiadomosci.onet.pl/2020611,16,item.html
|
 |
W Wielkiej Brytanii cukrzyca dotyka najbiedniejszych
Najbiedniejsi mieszkańcy Wielkiej Brytanii są ponad dwa razy bardziej narażeni na cukrzycę i związane z nią powikłania - informuje serwis BBC.
Za główne przyczyny eksperci uważają otyłość, brak ruchu, niezdrowe odżywianie oraz palenie papierosów. Z raportu organizacji... »
Źródło: PAP
|
 |
Najzdrowsze pożywienie na świecie
Najważniejsza zasada przy opracowywaniu zdrowej diety: spożywaj pełnowartościowe pokarmy o jak najmniejszym stopniu przetworzenia. 12 poniższych pokarmów spełnia te wymogi.
Jaka dieta jest najlepsza dla ludzi? Wegetariańska? Wegańska? Wysokobiałkowa? Niskotłuszczowa? Bezm... »
Źródło: http://gotowanie.onet.pl/1566983,2,artykul.html
|
 |
Zakaz palenia w barach i restauracjach Turcji
Turcja w niedzielę dołączy do krajów całkowicie zakazujących palenia papierosów w kawiarniach, barach i restauracjach.
Nad egzekwowaniem zakazu w kraju miłośników tytoniu, gdzie pali ok. połowy dorosłych mężczyzn, czuwać będzie liczący 4,5 tysiąca zespół inspektor... »
Źródło: PAP
|
 |
Odtłuszczone mleko sprawia, że jemy mniej
Kubek odtłuszczonego mleka zamiast szklanki soku owocowego do śniadania sprawi, że nasz kolejny posiłek będzie mniej kaloryczny - przekonują australijscy naukowcy na łamach pisma "American Journal of Clinical Nutrition". Osoby liczące kalorie z pewnością ucieszą się na wieść o tym, że... »
Źródło: PAP
|
 |
Owoce i warzywa zmniejszają ryzyko przeziębienia w ciąży
Ciężarne, które jedzą siedem i więcej porcji owoców oraz warzyw dziennie są mniej narażone na infekcje górnych dróg oddechowych, jak zwykłe przeziębienie czy zapalenie zatok - informuje pismo "Public Health Nutrition".
Naukowcy z Wydziału Medycyny Uniwersytetu Bostoński... »
Źródło: PAP
|
 |
Lepiej gotować w całości
Gdy marchew zostanie pokrojona po ugotowaniu w całości, zawiera o 25% więcej związku o właściwościach przeciwnowotworowych – falkarinolu – niż identyczne warzywo rozdrobnione przed wrzuceniem do garnka.
Dr Kirsten Brandt i Ahlam Rashed z Uniwersytetu w Newcastle zauważyli... »
Źródło: kopalniawiedzy.pl
|
 |
Chipsy szkodzą sercu
Regularne spożywanie chipsów ziemniaczanych znacznie zwiększa ryzyko choroby serca - wykazali polscy naukowcy z Instytutu Żywności i Żywienia pod kierunkiem prof. Marka Naruszewicza.
Artykuł na ten temat ukaże się w marcowym wydaniu prestiżowego pisma "American Journal of C... »
Źródło: PAP
|
 |
Pić albo nie pić
Nawet niewielkie spożycie alkoholu zwiększa u kobiet ryzyko zachorowania na wiele rodzajów nowotworów - dowodzą badacze z Uniwersytetu w Oxfordzie. O wynikach ich badań informuje czasopismo Journal of the National Cancer Institute.
Niezwykle istotną cechą przeprowadzonego stud... »
Źródło: kopalniawiedzy.pl
|