Przepisy kulinarne z całego świata      Mamy już 36983 przepisy! Znajdź przepis Dodaj przepis Zaloguj się

Artykuły kulinarne





Jedzenie drobiu zapobiega rakowi jelita grubego
Dieta bogata w mięso drobiowe obniża ryzyko raka jelita grubego i odbytu - wskazują najnowsze badania amerykańskie, o których informuje pismo "American Journal of Gastroenterology". "Nasze wyniki potwierdzają wcześniejsze doniesienia, że niektóre składniki diety mają istotny wpływ na ryzyko rozwoju raka końcowego odcinka przewodu pokarmowego" - komentuje prowadzący badania Douglas Robertson. Zdaniem autorów pracy, odpowiednio skomponowana dieta może odgrywać ważną rolę w prewencji tego nowotworu, będącego jedną z najczęstszych przyczyn zgonów z powodu chorób nowotworowych. Naukowcy ze Szpitala Weteranów w Vermont przebadali 1.500 pacjentów, których poddali kolonoskopii, tj. badaniu jelita grubego przy pomocy wziernika (tzw endoskopu). W trakcie tego badania usuwano im polipy, tj. narośla o łagodnym charakterze, których jednak mogą przekształcić się w raka. Następnie wszystkim rozdano ankiety, które dotyczyły spożycia różnych produktów spożywczych. Po roku, a następnie po czterech latach kolonoskopię powtórzono - po to, by sprawdzić czy polipy odrosły. Okazało się, że polipy odnowiły się u znacznie mniejszej liczby osób, których dieta była bogata w mięso z drobiu niż u osób spożywających duże ilości innych rodzajów mięsa, zwłaszcza wysoko przetworzonego. Mniejsze ryzyko odnowienia się polipów oznacza niższe ryzyko raka okrężnicy.

Źródło: PAP




Napisz, co sądzisz o tym artykule...

Autor:


Treść:



Przepisz powyższy kod: